onsdag 16. september 2009

Nye innkjøp!

Selv om det er lenge til avreise mot Nordkapp, er det mye som må på plass. Denne uken har jeg igjen vært i sportsbutikk for å kjøpe inn utstyr til sykkelturen vår. Denne gangen stod følgende produkter på handlelisten: kokeapparat, sykkelvesker og bagasjebrett.

Ved valg av kokeapparat er det mye å tenke på; pris, størrelse, vekt og funksjonalitet. Jeg valgte til slutt å gå for JetBoil gassbrenner: http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=84469. Denne brenneren er utrolig praktisk, har lav vekt og koker opp en halvliter vann på 90 sekunder! Gassbeholderen kan pakkes inne i selve brenneren.

Jeg har hele tiden ment at det vil være best med vanntette sykkelvesker. Veskene må i tillegg være rommelige og enkle å ta på og ta av bagasjebrettet. Veskene av typen Bike pac, er det flere kjeder som fører, men xxl er den billigste kjeden på akkurat disse veskene. Jeg kjøpte 2 stykker. Veskene er utrolig enkle å montere og har håndtak, slik at du bare kan ta de av og bære de med deg i hånden, f.eks. på flyet!



Bagasjebrettet mitt kjøpte jeg som det meste andre utstyret også på xxl. Carryon 24-28 bagasjebærer i sort aluminium med klemme som passer så og si alle sykler. Bagasjebrettet er solid, og er justerbart fra 24"-28" hjul. Plundret litt med å få skrudd på bagasjebrettet, men det viste seg at det fulgte med flere festeanordninger enn det jeg hadde bruk for til min sykkel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar