onsdag 14. juli 2010

Dag 20--men for ordens skyld er det jo dag 19...



Tirsdag, og nestsiste dag av turen, våknet vi til overskyet vær i Treungen. Vi spiste litt frokost på den lokale butikken, før vi satte oss på syklene klokken 09.30. Etter 3,5 mil stoppet vi og spiste en herlig sjokoladetopp på bakeriet i Åmli. Videre bar det mot Vegusdal og Evje. Etter 9,5 mil spiste vi løvbiff med pommes frites på Evje. Yngve bestilte sin faste halvliter cola, mens Enok bestilte cider, cola, vann og farris, fire liter tilsammen. De siste dagene har Enok drukket mellom 10 og 12 liter væske daglig - likevel føler han seg som en vridd vaskefille og er fullstendig tom for krefter.


I hele dag har Yngve syklet sakte grunnet spileproblemer og Enok har definitivt ikke vært i form. Trolig er det de siste dagers enorme tap av veske som begynner å gjøre seg gjeldende. Etter noen harde mil fra Evje og sørover, har vi nå campet på Øydnavannet. Dette er den lokale badestranden som vi frekventerer om sommeren-- og det er jo litt morsomt at vi har siste overnatting her. Dagens etappe ble på 14,2 mil tilsammen, og i morgen har vi sånn cirka 6 mil igjen før vi når endestoppet av vår 20 dagers lange reise.


I kveld stilte moren vår opp med grillmat på stranda, og i morgen har vi planer om å spise frokost på bakeriet på Konsmo når de åpner klokken ni --før vi sykler de siste 6 milene ut til Lindesnes fyr. De siste milene skal vi sykle forbi huset til Yngve og hytten til Enok på Vigmostad. Dette er jo på mange måter vårt nærmiljø, og selv om vi omtrent er hjemme har vi ikke falt for fristelsen å sykle hjem til kone og barn!



(*Redaksjonen kan røpe at de respektive koner og barn har vært opptatt med forberedelser til VELKOMMEN HJEM festen på Lindesnes Fyr i morgen onsdag 14.juli. Vi regner med at Sykkelguttene ankommer fyret sånn cirka klokken 13.00- og vi har planer om en kjekk markering:) Alle som er i nærheten og som har lyst til å være med-er hjertelig velkommen til fyret i morgen! Forhåpentligvis kommer Sykkelguttene selv til å skrive innlegget fra den siste etappen, så dette er på ingen måte siste innlegg på Sykkelguttbloggen!!! 



5 kommentarer:

  1. Dette blir en super avslutning!
    Denne turen var et lurt påfunn.
    Senere, når gutta møter på livets utfordringer kan de bare si "Åja, har jeg syklet Norge på langs, så skal jeg vel fikse dette...."

    Takk for turen!!!

    SvarSlett
  2. Velkommen hjem igjen:) Her er vi skikkelig imponert. Morro å følge dere på loggen:)
    Fra Kim Allan med familie

    SvarSlett
  3. lykke til på siste etappe enok og yngve har vært morro å følge dokker synd jeg ikke befinner meg der sør skulle eg ha heiet på dokker <3

    kos dokker resten av ferien :O))

    mhv bjørg anne

    SvarSlett
  4. Altså - jeg må bare si GRATULERER og HERLIGHET FOR EN BRAGD!!! Evig imponert.

    Nå har jeg lest alle blogginnlegg og irriterer meg veldig over at jeg ikke fikk med meg at dere sykla om Gjøvik. Da hadde jeg stilt opp med flagg og heiarop, drikkevarer og anna greier og fotografert i vilden sky.

    Dette er i allefall utrolig utrolig godt gjort!!

    God sommer videre - og ta gjerne med konemor på sykkeltur til Hålandsdalen snart!! :)

    Hilsen Maria

    SvarSlett
  5. Heia Enok!
    Jeg har følgt dere på bloggen hele veien og er mektig imponert!! GRATULERER!!!!!

    Hils din smukke frue!

    Sommerklem fra Kathrine, Åndalsnes

    SvarSlett